Rozpoczynamy anonimowo konkurs - opowiadanie w temacie: "Zasłyszane opowieści"

W konkursie na najciekawsze drabble zwyciężył utwór "sierota" - Gelsomina

Zapraszamy do głosowania na Wiersz Miesiąca III/24

Czas połowicznego rozpadu

Tematy przenoszone z innych działów. Czas przechowywania tekstów 1 rok.

Moderator: Redakcja

ODPOWIEDZ
InesSavukinas
Posty: 1
Rejestracja: 29 sierpnia 2023, 23:59

Czas połowicznego rozpadu

Post autor: InesSavukinas »

Byłabym bardzo wdzięczna wszystkim czytelnikom za opinie na temat tego skrawka opowiadania. To moj pierwszy raz w takiej formie.


Zielona herbata mi nie smakowała. Choć krytykiem czy znawcą herbat nie jestem to uważam, że zieloną trzeba traktować z należytym szacunkiem. Odpowiednia temperatura wody - koniecznie przefiltrowanej i gotowanej w czystym czajniku, przestrzeganie należytego czasu parzenia, stosunkowo dobra jakość liści, dawały dużo więcej niż tylko herbatę. A jeszcze pita w ulubionej szklance, kubku czy filiżance. Najlepiej w kubku, takim, który się dostało od bliskiej osoby bez okazji lub właśnie na okazję wyjątkową, przewidującą bardziej wyszukany prezent. Z nieoczywistym wzorem, a czasem z tak oczywistym, ze prostota potrafiła chwycić za serce. O ręcznie robionych nie trzeba nawet wspominać. Moja herbata natomiast smakowała niczym ze szkolnej stołówki. Podawana w szklanko-kubkach o ciemnym szkle, z oczkami kamienia unoszącymi się na powierzchni, a smakiem przywodząca na myśl wielki gar, w którym odgrzewano te niewypite i podawano na następny dzień. Ten sam gar, z którego tą samą herbatę piła wiekowa już polonistka, gdy lata temu była uczennicą. Zamiast delikatnej zielonej barwy miała kolor kawy zbożowej, a nutkę goryczy zastąpiła symfonia zgorzknienia i cierpkości. Zostawiłam ją na stole, przy otwartym oknie. Skazaną na odpływ. Przez myśl przeszła mi kawa, wobec której nie miałam najmniejszych oczekiwań. Wskazówki zegara jednak biły dostatecznie głośno, bym zdecydowała się wyjść z pustym żołądkiem. Portfel